Provença
Situació:
sota el carrer Balmes (entre Provença i Rosselló)
sota el carrer Balmes (entre Provença i Rosselló)
Punt quilomètric:
1,225
1,225
Alçada sobre el nivell del mar:
25,60 m
25,60 m
Data de la primera inauguració (en superfície):
18 d'agost de 1882
18 d'agost de 1882
Data d'inaguració de l'estació soterrada:
24 d'abril de 1929
24 d'abril de 1929
Tipus d'estació (actual):
estació de pas amb 2 vestíbuls d'accés i amb 2 vies i 2 andanes
estació de pas amb 2 vestíbuls d'accés i amb 2 vies i 2 andanes
Viatgers entrats durant 2012: 8.104.230
A mesura que l'Eixample es va anar edificant i poblant, es va fer evident que mancava un punt de parada entre Barcelona i Gràcia. Al principi va néixer com un petit i senzill baixador situat just en el punt en que la línia entrava en el terme municipal de Gràcia. Amb el soterrament va adquirir la importància arquitectònica que actualment té. El moment clau, però, va ser la construcció del segon vestíbul (carrer Rosselló) i el corredor d'enllaç amb la nova línia L5 del metro i la L3, el 1969, que la va convertir en una de les principals estacions d'FGC.
Galeria d'imatges

Ferrocarril entre Rosselló i Còrsega / 1920
El ferrocarril de Sarrià entre els carrers Rosselló i Còrsega, cap al 1920, en el punt que deixava el carrer Balmes (a l'esquerra de la via del tren) per a dirigir-se cap al que avui coneixem com a Via Augusta. A la dreta de la via es veu un solar on avui dia s'aixeca un hotel. Al fons es pot veure la cua d'un tren ascendent travessant el pas a nivell del carrer Còrsega i, més lluny, amb prou feines es distingeix el cim del Tibidabo.