Muntaner
Situació:
sota la Via Augusta (entre Muntaner i Santaló)
sota la Via Augusta (entre Muntaner i Santaló)
Punt quilomètric:
3,084
3,084
Alçada sobre el nivell del mar:
72,60 m
72,60 m
Data de la primera inauguració (en superfície):
30 de juny de 1908
30 de juny de 1908
Data d'inaguració de l'estació soterrada:
20 de juny de 1953
20 de juny de 1953
Tipus d'estació (actual):
estació de pas amb 2 vestíbuls d'accés i amb 2 vies i 3 andanes
estació de pas amb 2 vestíbuls d'accés i amb 2 vies i 3 andanes
Viatgers entrats durant 2012: 2.792.540
És la darrera estació oberta al públic en el tram entre Barcelona i Sarrià, un cop la línia ja estava electrificada. Quan es va obrir el carrer Muntaner fins a la plaça Bonanova, es van edificar un elevat nombre de vivendes al barri, fins al punt que l'empresa explotadora del ferrocarril va decidir obrir un nou baixador entre el de Sant Gervasi i el de la Bonanova. La construcció inicial era totalment funcional: dues andanes construïdes eixamplant la rasa per la qual el ferrocarril travessava el barri i dues escales que convergien sobre un petit edicle edificat sobre el pont del carrer Muntaner. Allí hi havia l'oficina i les finestretes de venda de bitllets. El soterrament de les vies des de Pl. Catalunya, completat el 1931, finalitzava just a l'inici de les andanes de Muntaner. El 1952 es va posar en servei el soterrament de les vies fins a les Tres Torres i es va edificar l'estació actual, situada entre els carrers Muntaner i Santaló. La primitiva estava entre els carrers Tavern i Muntaner.
Galeria d'imatges

Carrer del Carril / 1920
La rasa del ferrocarril al carrer del Carril (actual Via Augusta) entre els carrers de Muntaner (al fons es veu un estrep del pont) i d'Amigó, el 1920. Aquest darrer carrer i el de Santaló, quedaven tallats per la via. En aquest tram, l'única casa que es conserva com en l'any de la fotografia és la del número 173 de la Via Augusta. Totes les demés han desaparegut.