Muntaner
Situació:
sota la Via Augusta (entre Muntaner i Santaló)
Punt quilomètric:
3,084
Alçada sobre el nivell del mar:
72,60 m
Data de la primera inauguració (en superfície):
30 de juny de 1908
Data d'inaguració de l'estació soterrada:
20 de juny de 1953
Tipus d'estació (actual):
estació de pas amb 2 vestíbuls d'accés i amb 2 vies i 3 andanes
Viatgers entrats durant 2012: 2.792.540
És la darrera estació oberta al públic en el tram entre Barcelona i Sarrià, un cop la línia ja estava electrificada. Quan es va obrir el carrer Muntaner fins a la plaça Bonanova, es van edificar un elevat nombre de vivendes al barri, fins al punt que l'empresa explotadora del ferrocarril va decidir obrir un nou baixador entre el de Sant Gervasi i el de la Bonanova. La construcció inicial era totalment funcional: dues andanes construïdes eixamplant la rasa per la qual el ferrocarril travessava el barri i dues escales que convergien sobre un petit edicle edificat sobre el pont del carrer Muntaner. Allí hi havia l'oficina i les finestretes de venda de bitllets. El soterrament de les vies des de Pl. Catalunya, completat el 1931, finalitzava just a l'inici de les andanes de Muntaner. El 1952 es va posar en servei el soterrament de les vies fins a les Tres Torres i es va edificar l'estació actual, situada entre els carrers Muntaner i Santaló. La primitiva estava entre els carrers Tavern i Muntaner.
Estació de Muntaner / 1945
L'estació de Muntaner a l'entorn de 1945. En aquest punt finalitzava el soterrament del primer tram de la línia. Les obres del soterrament del segon tram, fins al carrer Anglí, es van iniciar el 1946 i es van perllongar fins a 1953. L'automotor 302 va ser adquirit el 1919 per Ferrocarril de Sarriá a Barcelona S.A. a The J. G. Brill Company de Filadèlfia (USA). Va ser transportat per peces i muntat al taller de Sarrià el 1920. L'11 de desembre de 1920 va ser autoritzat a circular. Amb el soterrament del primer tram de la línia, va ser reconstruït al voltant del 1934 ó 1935 i, entre d'altres aspectes, va incorporar portes d'intercomunicació a les testeres. El 1946 va patir un accident amb incendi que va obligar a tornar a reconstruir-lo. Finalment va ser desballestat el 1967, després de més de 46 anys de servei.