La Bonanova
Situació:
sota la Via Augusta (entre Modolell i Ganduxer)
Punt quilomètric:
3,612
Alçada sobre el nivell del mar:
76,92 m
Data de la primera inauguració (en superfície):
1887
Data d'inaguració de l'estació soterrada:
12 de maig de 1952
Tipus d'estació (actual):
estació de pas amb 1 vestíbul d'accés i amb 2 vies i 3 andanes
Viatgers entrats durant 2012: 925.425

Galeria d'imatges

Estació de La Bonanova / 1890-1900

L'estació de La Bonanova a l'entorn de 1890 a 1900. El tren de 5 cotxes de 1a, 2a i 3a classe està parat a l'estació, provinent de Sarrià, i espera per sortir cap a Barcelona. La locomotora número 10 va ser construïda per la Maquinista Terrestre i Marítima de Barcelona amb el número de fàbrica 5 (era la 5a locomotora construïda a Espanya) i incorporada al ferrocarril de Sarrià el 1887. Va prestar servei a la línia fins a la seva electrificació el 1905 i, el 1906, va ser venuda al ferrocarril de Mollet a Caldes on va ser batejada amb el nom de "Palau". Era del tipus 0-3-0T, és a dir que tenia només tres eixos tractors acoblats i no tenia tènder. Actualment està preservada al museu del ferrocarril d'Astúries ja que, després de passar per Renfe, va finalitzar la seva vida de servei actiu els anys setanta del segle XX als ferrocarrils industrials de l'empresa Hulleras del Norte S. A.