La Bonanova
Situació:
sota la Via Augusta (entre Modolell i Ganduxer)
sota la Via Augusta (entre Modolell i Ganduxer)
Punt quilomètric:
3,612
3,612
Alçada sobre el nivell del mar:
76,92 m
76,92 m
Data de la primera inauguració (en superfície):
1887
1887
Data d'inaguració de l'estació soterrada:
12 de maig de 1952
12 de maig de 1952
Tipus d'estació (actual):
estació de pas amb 1 vestíbul d'accés i amb 2 vies i 3 andanes
estació de pas amb 1 vestíbul d'accés i amb 2 vies i 3 andanes
Viatgers entrats durant 2012: 925.425
L’estació es va posar en funcionament 24 anys després de posar-se en servei la línia, encara en l'època del vapor, i un cop la progressiva urbanització de l'entorn del carrer Ganduxer en va propiciar la utilitat. Inicialment era un petit edifici d'una planta situat a la banda muntanya i just abans del pas a nivell del carrer Ganduxer. Entre Gràcia i aquest punt la línia recorria una llarga i estreta rasa travessada, de tant en tant, per petits ponts que unien les dues bandes. Amb el soterrament de l'any 1952 es va posar en servei l'estació actual. Inicialment va ser construïda amb dos vestíbuls, un a cada extrem de les andanes. Finalment només es va posar en servei el més proper al carrer Modolell. El segon s'utilitza com a instal·lació tècnica (ventilació, instal·lacions elèctriques, etc.), i com a sortida d'emergència.
Galeria d'imatges

Estació de La Bonanova / 1945
L'andana sentit Barcelona de l'estació de La Bonanova, cap a la primera meitat dels anys 40. La nova marquesina de formigó i l'oficina de venda de bitllets amb les noves barreres de control de l'accés acaben de ser construïdes. Apareixen els rombes característics amb el nom de l'estació, però les andanes encara són baixes. Poc temps després, el 1946, començarien les obres de soterrament d'aquest tram.